Monday, August 1, 2011

salam.ramadhan.-disini.ada.cahaya-.

Tajuk sangat serius tapi amat tak bersesuaian dengan gambar kartun 2 orang ni *ehh, apa penjodoh bilangan utk kartun ye?* Tujuan utama nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan, bulan penuh keberkatan dan bulan dimana pahala yg melimpah ruah ditawarkan Allah. Ini dah mcm megasale, tapi megasale yg ini tak perlukan duit dan kalau menang berebut kali ni, manfaatnya sampai ke akhirat nanti.

Bersyukur saya dipertemukan lagi dengan Ramadhan dan sentiasa berharap Allah membantu saya untuk menjalani ibadah puasa dengan penuh kesyukuran. Jadikan saya seorang anak yg baik, yg beramal baik kepada ibu dan ayah. Jadikan saya cucu yg baik, kakak yg baik, kawan yg baik yg dapat membantu mereka disekeliling saya.

Teringat dulu-dulu semasa kecil, soalan saya pada Atuk ' Atuk suka bulan puasa ke bulan raya? Dengan senyuman Atuk menjawab " bulan puasa". Sekarang saya juga faham kenapa Atuk pilih Ramadhan. Pada umur ini, saya juga telah memilih Ramadhan lebih dari Aidilfitri. Semoga ibadah sy diterima Allah.

No comments:

Post a Comment