Thursday, November 10, 2011

dimana.peniru.itu?


Bagi mereka yg sedang menuntut, tolong jangan terpengaruh dengan cara-cara yg jahat yg bakal saya dedahkan disini. Ini semua adalah contoh-contoh saya mereka yg meniru dalam exam. List saya ni tak banyak sangat dan saya sangat pasti yg sebenarnya list ini sepatutnya lebih panjang sebab mesti ada 1001 cara yg lebih terkini. Ini semuanay kiranya cara atau tricks zaman dulu-dulu 1997-2004. Mungkin cara student sekarang lagi advance.

1. Tulis nota/formula kat casing calculator. Bukan calculator biasa tau, calculator scientific yg ada casing tu ye. Tulis dengan pensil, tulisan mesti kecil-kecil macam semut anak semut beratur. Namun ramai cikgu/pesyarah yg tak bagi student bawak masuk casing calculator. Kecewa!

2. Tulis nota atas permukaan pemadam. Yg ni lagi gigih ni…gigih meniru.

3. Tulis nota di tapak tangan, bawah lengan dan kemudian discover dengan memakai baju tangan panjang. Gigih dan kuat berusaha mereka yg gunakan cara ini.

4. Saling tiru-meniru kawan, baling kertas yg renyuk..kononnya nak buang kertas tu..padahal nak bagi kawan sebelah...cara ni susah dowh..

5. Bawak noto kecil, simpan dalam bra.Haihh!!!

6. Buku nota letak kat toilet. So kerap ke tandas nak buang air tengok nota.

Kreatif kan cara-cara nak meniru ni…cuba teka cara yg mana paling terkenal? Cara mana pulak yg pernah saya guna?...owh…jangan le fikir saya selalu guna semua cara..saya tak selalu meniru laa…

Tapi percayalah, berpeluh-peluh tau nak meniru ni. Takut sentiasa. Takut kantoi. Sentiasa rasa cikgu nak tangkap kita. Hati tak tenang..stress

No comments:

Post a Comment