Saturday, December 25, 2010

kalau.berpacaran.


kalau berpacaran memang banyak pantang larang
menjaga susila ibubapa adik abang
apabila berdua carilah tempat yg terang
agar tidak pula mencuba aksi terlarang

boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
duduk renggang-renggang bertambah sayang
biar malu-malu biar segan-segan
kerna malu itu perisai orang beriman



Agak-agaknya couple yg saya jumpa dalam lrt petang semalam tu tak pernah dengar lagu ni. Atau mungkin juga mereka layan radio yg siarkan lagu-lagu dari justin bieber, beyonce dan lady gaga sahaja. Tapi dari segi penampilan nampak macam mereka berdua suka layan hot fm lebih hangat dari biasa dan era rentak muzik terkini . Masakan tak pernah dengar lagu "Kalau Berpacaran" yg tengah popular sekarang ni.

Alangkah bagus kalau couple ni dengar lagu ni dengan gabungan keupayaan telinga dan akal mereka. Tidaklah membuat aksi-aksi terlarang dan menyakitkan mata penumpang lrt yg lain. Dalam lrt tak perlu tunjukkan kemesraan kamu berdua, tak perlu tunjukkan gaya-gaya merajuk-memujuk dan mengada-ngada kamu itu. Kalau kat taman bunga agak cliche juga. Perbuatan macamtu buat orang lain menyampah dan nak muntah. Lebih-lebih lagi kalau si perempuannya bertudung!..hei!!kamu merosakkan imej muslimah lain yg bertudung.

Remaja sekarang....haihh!.....macamanalah kalau ada yg menegur mereka agaknya? Agak-agaknya mereka mahu sedar atau akan melenting dan melawan?



No comments:

Post a Comment