Thursday, December 9, 2010

azam.baru.lagi.

Cutiiiiiiii...luangkan masa dengan keluarga. Sy bercuti 4 hari, untuk duduk dirumah dan luangkan masa dengan mama. Kawan sy beritahu satu fakta yg dibaca dari satu artikel, bahawasanya orang Asia ni amat jarang bercuti. Asyik sibuk dengan kerja dan hal-hal duniawi sahaja.


Bila difikirkan, sy adalah orang pertama yg patut mengaku yg sy selalu menyibukkan diri dengan kerja. Tapi sy bangga juga sebab tahun 2010 ni, sy agak kerap luangkan masa untuk family. Walaupun tak selalu tapi kerap juga. Bila makin dewasa, makin terasa mahu dekat dengan keluarga, saudara, jiran dan kawan-kawan rapat. Sy fikir nak rancang satu percutian keluarga tahun ni. Cuti-cuti Malaysia. Harap apa yg dirancangkan jadi kenyataan.


Sempena tahun baru Islam ni, macam juga orang lain...sy niatkan berazam untuk jadi hamba yg baik dan solehah. Sy tahu apa yg sy selalu tak buat, apa yg selalu sy tinggalkan. Sekarang tinggal sy, diri saya sendiri untuk berusaha lakukannya. Sy perlu sedar diri untuk sentiasa berada di landasan jalan yg benar. Sebab bahagia yg diidamkan bukan hanya untuk didunia ini, juga bahagia di sana nanti. Tempat yg kekal abadi. Sy bukan sahaja nak bahagia untuk diri sendiri tapi juga untuk mama, ayah, adik dan seluruh keluarga sy.

Allah sahaja yg boleh bantu sy untuk jadikan azam sy ni satu kenyataan. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment