Friday, April 6, 2012

bersama.lagi.

Saya dah tak sabar menunggu tarikh 20April ini. Kali ini saya nak berkumpul dengan Aina dan Meng. Saya dah bayangkan yang saya dah dalam tren ETS menuju ke Ipoh. Dah lama tidak berkumpul bertiga dengan rakan-rakan sehati sejiwa saya. Selalunya hanya jumpa Aina sahaja kerana dia kerap datang KL. Hanya itu sahaja masa saya gembira seperti zaman kuliah dulu. Setiap kali bersama dengan Aina saya akan rasa macam tengah tengok tv di Desa Harapan, jongging tepi tasik, makan lewat malam 'tepi longkang', merayap kat Bukit Jambul Mall, dalam kuliah marketing ataupun studio sibuk merakamkan sesi DJ.

Rasa yang sangat berbeza. Zaman kuliah memang sangat-sangat seronok. Takkan boleh dapat saya ulang semula masa itu. Keseronokan yg berbeza. Kesedihan yang menyiksa. Kepenatan yang teramat dan kepuasan yang tak terhingga. Semua ada, semua dapat dirasa di zaman kuliah. USM beri saya makna persahabatan, beri saya ilmu dunia, ilmu akhirat, mengajar cara bersosial, cara survival mental dan fizikal. Alam universiti memang banyak mengajar cara hidup.

Cukuplah segala pembuka kata, sebenarnya maksud yang nak disampaikan cuma. Saya rindu dengan kawan-kawan baik saya ni. Saya tak sabar nak jumpa mereka dan bercuti sama-sama. Itu je.

No comments:

Post a Comment