Thursday, October 13, 2011

stress.lagi.



Perkara bodoh berlaku lagi, sangat stress sebab kerja. Perkara yg tak sepatutnya berlaku pada level saya yg hanya seorang Ast Manager ni. Bukannya saya ni seorang VP yg perlu stress bagai dengan kerja.

Bertahan sebab fikirkan yg saya takde peluang lain ditempat lain. Lagipun masih berfikir yg saya akan dapat tambah point-point penting dalam resume nanti. Makanya saya bertahan.

Saya perlu dekatkan diri dengan Maha Pencipta, Maha Penyayang. Hanya dengan cara ini saya dapat relakskan segala-galanya. Saya perlu fikir yg segala kerisauan ini adalah ujian. Dan saya diberi ujian ini sebab saya mampu menanggungnya. Akhir-akhir ini kerap fikir tentang tujuan sebenar hidup ini. Kerana kalau tak kerap berfikir begitu, maka saya akan lalai dan leka. Saya tahu dan sedar saya dimana. Setiap masa saya sedar tapi ntah kenapa saya diamkan sahaja. Tidak berusaha untuk menjadi orang-orang yg berjaya.

No comments:

Post a Comment